فوریه 19, 2015

ارائه اطلاعات به توریست‌ها از طریق QR در پیاده رو ها

احتمالاً تا به حال با کد‌های QR آشنا شده‌اید. بارکدی که با اجرای آن کارهای متفاوتی انجام خواهد شد. از بازشدن یک وب‌سایت تا ارسال پیامک. معمولاً این بارکدها بر روی جعبه‌های کالا، کارت‌های ویزیت و… درج می‌شوند. اما حالا برزیلی‌ها با یک نوآوری این کدها را بر روی پیاده‌رو درج کرده‌اند.

پیش از این، خلاقیت‌های زیادی در به کارگیری QR کدها دیده بودیم.این بار نیز در ریودوژانیو نوآوری تازه‌ای به کار رفته و QR کدها را به کمک موزائیک‌ها در پیاده‌رو به کار گرفته‌اند. بله، این‌بار این نوع بارکدها در پیاده‌روها به کار گرفته شده و به توریست‌ها فرصت می‌دهند که به کمک آن اطلاعات بیشتری درباره شهر بدانند.

بارکد درج شده، از موزائیک‌های سیاه و سفید ساخته شده و هنگامی که شما, آن را با گوشی‌ هوشمند مناسب اسکن می‌کنید، اطلاعات مربوط به آن به زبان‌های پرتغالی، اسپانیولی و انگلیسی به همراه یک نقشه برای یافتن مسیر خود در اطراف بارکد، نمایش داده می‌شوند.

مسئولان شهر ریودوژانیرو در نظر دارند، سی QR کد مختلف در سواحل، مناظر و امکان تاریخی شهر درج کنند، تا به گردشگران در شناسایی و کسب اطلاعات بیشتر کمک کنند.

یکی از این QR کدها بر روی تخته‌سنگی غول‌پیکر در ساحل آیپانما (Ipanema) درج شد که در آن اطلاعاتی در مورد نام‌گذاری ساحل به این نام وجود داشت.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا نمونه خلاقانه دیگری از QR کدها می‌شناسید؟

Post Types, Standart Posts
About admin